Wakacyjne posiłki – jak je przygotowywać?

Ograniczenie cukru w codziennej diecie jest sporym wyzwaniem, któremu jednak warto stawić czoła. Nadużywanie cukru na co dzień powoduje nie tylko otyłość, ale również sprzyja rozwijaniu się wielu groźnych chorób. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym nie musimy całkowicie rezygnować z ulubionych, słodkich przekąsek. Jednak możemy zastąpić je bardziej zdrowymi i odpowiednimi. W sklepie z ekologiczną żywnością coraz częściej można znaleźć niskokaloryczne produkty, które mogą być potraktowane jako zamiennik dla tradycyjnego, białego cukru. M.in. są to: cukier brzozowy, erytrytol oraz ekstrakt z liści najsłodszej rośliny świata czyli stewii, a nawet pyszny syrop daktylowy. Dlaczego warto zwrócić uwagę na te produkty? Przede wszystkim cukier trzcinowy nie jest oczyszczany i właśnie dlatego ma więcej składników mineralnych niż biała wersja cukru. Podczas produkcji nie usuwa się również melasy, która odpowiada za charakterystyczną, brązową barwę cukru. Dzięki temu cukier zawiera żelazo, wapń, potas i magnez.

Ponadto na rynku nie zawsze można dostać prawdziwy cukier nierafinowany, dlatego warto uważać. W stosunku do tradycyjnego, białego cukru zawiera on tylko nieznacznie więcej składników mineralnych. Pod względem kaloryczności cukier trzcinowy jest mniej kaloryczny od białego, ale ta różnica wynosi tylko ok. 23 kcal na 100 gram. Jak można zrezygnować z cukru? Najlepiej wybierać ekologiczne przekąski bez dodatku cukru i wybrać słodzik naturalny, czyli stewię. Szczególnie wskazana jest dla osób cierpiących na ciśnienie, cukrzycę czy też insulinooporność.