Wakacyjne posiłki – jak je przygotowywać?

Latem jesteśmy narażeni na upały, które trudno wytrzymać. Właśnie dlatego większość z nas decyduje się na spożywanie większej ilości warzyw i owoców, które pochodzą od sprawdzonych producentów z wielu ekologicznych gospodarstw. Świadome gotowanie, a także wybieranie najstaranniej wyselekcjonowanych produktów pochodzenia ekologicznego sprawia, że poprawiasz swoje zdrowie i budujesz lepsze nawyki żywieniowe. Zwykle takie produkty nie są sadzone przy użyciu sztucznych nawozów ani pryskane specjalnymi środkami. Ich naturalność gwarantuje najwyższy smak, co ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i dlatego tego rodzaju produkty są popularne. Warto szukać takich produktów w sklepach, które posiadają specjalne oznaczenia na etykietach i numery certyfikowane.

Wakacyjne posiłki najlepiej przygotowywać bez glutenu wybierając takie produkty jak amarantus, mąkę z ciecierzycy czy makaron bezglutenowy. Dziś wiele osób ma do czynienia z alergią na gluten, który spowodowany jest nietolerancją pewnych białek występujących najczęściej w zbożach. Celiakia to choroba jelita cienkiego, która wymaga specjalnego odżywiania i stosowania produktów bezglutenowych. Tylko stosowanie diety bezglutenowej pozwala chorej osobie na celiakię nie odczuć objawów choroby. Co ciekawe produkty bezglutenowe są w smaku bardzo podobne do tradycyjnych, jednak nie zawierają glutenu, dzięki czemu o wiele łatwiej są przyjmowane przez organizm. Zmniejsza się także ryzyko rozwinięcia alergii, dlatego takie osoby muszą szczególnie uważać na swoje odżywianie.